Motywacja , realizacja celów i wsparcie pracownika
CELE:
Głównym celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności poprawnej komunikacji, opartej na wzajemnym szacunku, zrozumieniu i empatii. Docenianie różnorodności wśród członków zespołu oraz sposoby czerpania korzyści płynących z różnic osobowości. Szkolenie ma na celu doskonalenie umiejętności motywowania siebie i innych do osiągania najlepszych rezultatów, nieustannej poprawy jakości pracy oraz doskonalenia własnych kompetencji.
Celem szkolenia jest również doskonalenie wykorzystania własnych emocji do zwiększania osiągnięć oraz umiejętności interpersonalnych potrzebnych w inspirowaniu siebie i innych do rozwoju. Podczas szkolenia uczestnicy poznają różne style komunikacji oraz nauczą się odpowiednio współpracować z każdym z nich.
PROGRAM
1. menadżer podejmujący działania, zawsze zaczyna od siebie…
Automotywacja – samodoskonalenie się oraz zwiększanie własnej efektywności. „By chciało mi się chcieć”:
· samodoskonalenie się (co można zmieniać, a co warto zmieniać);
· przepis na sukces życiowy i zawodowy;
· otwartość na innych – moje JA (Okna Johari);
· wczoraj kolega, dziś mój podwładny – co po awansie?
· motywowanie siebie do zmian – główne czynniki i zasady budowania automotywacji;
· mistrzowie narzekania; dlaczego lubimy narzekać?
· rola optymizmu i metody wzbogacania własnego potencjału. Wpływ optymizmu na współpracę w zespole;
· rola i znaczenie empatii w biznesie (wyniki najnowszych badań);
· analiza oraz wykorzystanie własnych emocji i umiejętność ich wykorzystywania do skuteczniejszego działania na polu zawodowym;
· analiza i wykorzystywanie negatywnych emocji jako sygnałów do dokonywania konstruktywnych zmian;
· ocena własnej efektywności oddziaływania na innych ludzi – świadomość własnych możliwości i ograniczeń, w tym mocnych i słabych stron.
- Celem modułu jest pokazanie uczestnikom, jak ważny jest ciągły rozwój własnych kompetencji i praca nad sobą.